... novinář a publicista ...

Na Řípu a pod Řípem

19.05.2008 20:35

Do kraje svých předků jsem se vydal ve druhém květnovém týdnu. Moje maminka sice pochází z Prahy, ale její maminka, moje babička, byla z Roudnice nad Labem. V posledních deseti letech stále častěji vykonávám „pouť“ k hrobu svých prapředků v Roudnici a vystupuji na horu blízkou mému srdci - Říp. Moje cesty souvisí i s připravovanou knížkou o hledání hrobu praotce Čecha, který, jak praví Hájkova kronika, byl pohřben na návrší zvaném Želiv v podřipské obci Ctiněves. Ubytování v kraji podřipském jsem hledal na internetu. Hned na první kliknutí na mapě se mi nabídl penzion právě ve Ctiněvsi. Když jsme s Bohumilou našli domek, který se na tři dny stal naším domovem, zjistil jsem, že stojí právě na úpatí onoho Želivu a do míst, kde je podle tradice praotec Čech pochován, stačilo projít ze dvora brankou vedoucí do polí. Na památnou horu jsem se díval z balkonu – byla na dosah. Říp mne přijal do svého prostoru a praotec všech Čechů mi poskytl ochranu. Je to jen náhoda?

Kontakt

PaedDr. Jiří Jilík

jiri.jilik@gmail.com

Zerzavice 1933
Uherské Hradiště
686 0

722 984 125

Vyhledávání

AUTORSKÉ ČTENÍ, BESEDY, PŘEDNÁŠKY

13. března: UH, Klub kultury: Súchovská republika. (Pro A3V)

20. března: Bukovany, knihovna. Žítkovské čarování.

21. března: UH, Kafe uprostřed: Zapomenutý spisovatel Jan Janča

5. dubna: UH, Malá scéna Slováckého divadla : Kachničky. Repríza.

17. dubna: UH, Slovácko v díle Františka Horenského. (Pro A3V)

4. května: Skanzen Veselý Kopec: Žítkovské čarování (V rámci Hrnčířského jarmarku.)

10. května: Kobylí, Panské Mlaty: Žítkovské čarování. + Gajdoši z Kopanic.

17. května: Dolní Němčí, knihovna: Beseda s Mlovaným krajem.

 
 

 

 

© 2007 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode