... novinář a publicista ...

Hroznolhotské etýdy

14.04.2008 04:23

Musím říci, že jsem se dlouho tak dobře nepobavil, jako v pátek 11. dubna na divadelním představení nazvaném „Hroznolhotské etýdy“ aneb „To vám mosím povykládat“ v Hroznové Lhotě. Pozvali mě s Bohumilou Jitka a Franta Pavlicovi, kumštýřská manželská dvojice. Že je František dobrý malíř, vím dávno, proto jsem ho také nechal ilustrovat tatínkovu knížku Děcka, když jsem před několika lety připravoval jejich nové knižní vydání. O tom, že Jitka píše divadelní hry jsem sice slyšel, ale poprvé jsem její dílko, vlastně dílka dvě, viděl na scéně. Bylo to představení plné lidového humoru, nikoliv však pokleslého, vulgárního, jak jsme toho nejednou svědky, ale humoru sice jadrného ale inteligentního, s přesně vykreslenými postavami vesnických lidiček a odpozorovanými dialogy. Obě „etýdy“, z nichž první se odehrává v nemocničním pokoji a druhá na pláži kdesi v Chorvatsku, vyvolávaly bouře smíchu. Na nápady by si do Hroznové Lhoty mohli občas zaskočit i profesionálové. Za fotografii děkuji Lence Fojtíkové, která se bavila stejně dobře jako já.

Kontakt

PaedDr. Jiří Jilík

jiri.jilik@gmail.com

Zerzavice 1933
Uherské Hradiště
686 0

722 984 125

Vyhledávání

AUTORSKÉ ČTENÍ, BESEDY, PŘEDNÁŠKY

13. března: UH, Klub kultury: Súchovská republika. (Pro A3V)

20. března: Bukovany, knihovna. Žítkovské čarování.

21. března: UH, Kafe uprostřed: Zapomenutý spisovatel Jan Janča

5. dubna: UH, Malá scéna Slováckého divadla : Kachničky. Repríza.

17. dubna: UH, Slovácko v díle Františka Horenského. (Pro A3V)

4. května: Skanzen Veselý Kopec: Žítkovské čarování (V rámci Hrnčířského jarmarku.)

10. května: Kobylí, Panské Mlaty: Žítkovské čarování. + Gajdoši z Kopanic.

17. května: Dolní Němčí, knihovna: Beseda s Mlovaným krajem.

 
 

 

 

© 2007 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si web zdarma!Webnode